Trzej bracia: Abel,Babel i Kabel mieli po x złotych. Abel wydał 15% swoich pieniędzy. Babel nic nie wydał ale zarobił o 15%więcej złotych niż miał. Kabel natomiast trochę wydawał, trochę zarabiał i w końcu ma o 15% więcej niż na początku.Zapisz, ile pieniędzy ma teraz każdy z nich.
Pomóżcie..prosze :**

2

Odpowiedzi

2010-02-18T19:45:00+01:00
Abel x- x*0.15
Babel x+x*0.15
Kabel x+ x*0.15
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T19:46:57+01:00
Abel:
x - 15/100*x = 17/20*x (zł)
Babel:
x + 15/100*x = 23/20*x (zł)
Kabel:
x + 15/100*x = 23/20*x (zł)
Czyli Babel i Kabel mają tyle samo pieniędzy.
1 1 1