Odpowiedzi

2010-02-19T08:51:47+01:00
Grawitacyjne przemieszczenia mas skalnych po stokach. ... jego wykorzystania, mogą być wywoływane przez człowieka w sposób świadomy i nieświadomy.Zapobieganie – przewidywanie i specjalne techniki budowlane. ... wnikaniem powstałej w ten sposób magmy w nadległe Skały oraz krystalizacji skał pod powierzchnią ... Izostazja – dążność mas skalnych do zachowania równowagi grawitacyjne
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-19T09:57:24+01:00
-przy urbanistyce i zagospodarowaniu terenów pod budowę bierze się teraz nachylenie terenu, stoków itp.
-bada się dokładnie z jakich skał jest zbudowany dany obszar oraz jakie jest ich ułożenie (sprzyjające ruchom masowym czy nie)
-powoduje się odwodnienie warstwy górnej ( nie tej wodonośnej). Dzięki temu podłoże staje się bardziej zwarte.
-odprowadzanie nadmiaru wody specjalnymi "korytkami" przez co woda nie dostaje się do podłoża (podłoże jest lżejsze)
-mechaniczne wyrównywanie nierówności i często ścinanie wyzszy partii terenu np. grzbietów
-sadzenie drzew
-w wypadku lawin stosowanie kontrolowanego obsuwania śniegu które wtedy nie zagraża mieszkańcom.
-poziomą uprawę ziemi
-orka wzdłuż warstwic

Pozdrawiam i liczę na najjj
4 5 4