Odpowiedzi

2010-02-18T19:48:21+01:00
Przewodnikami nazywamy ciała,których ładunki mogą poruszać sie z miejsca na miejsce. Należą do nich: matale(srebro, złoto,miedż,aluminium), półprzewodniki np grafit, oraz elektrolity czyli wodne roztwory kwasów, zasad, i soli i gazy zjonizowane (w których istnieją jony i elektrony swobodne)
Swobodne cząstki naładowane nazywamy nośnikami ładunku elektrycznego. I tak , w metalu są nimi elektrony swobodne, w elektrolitach jony dodatnie i ujemne nie mogłyby sie swobodnie poruszać w ich wnętrzu. Izolatory nie przewodzą ładunków elektrycznych ( nie pzrewodzą prądu elektrycznego).

Izolatory izolują ładunek zgromadzony w pewnym miejscu na swej powierzchni i nie dopuszczają do tego rozprzestrzeniania sie. W izolatorze elektryzuje sie tylko jego częsc zewnętrzna , która w danej
chwili elektryzowania ( pocierania) styka sie z drugim ciałem. Do izolatorów zaliczamy : szkło, papier, porcelanę, tworzywo sztuczne PCV
26 3 26
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T19:53:23+01:00
Przewodniki:
woda;
żelazo;
grafit;
stal;
aluminium (glin);
złoto;
miedź;
srebro;

Izolatory:
powietrze;
folia,
szkło;
guma (nie każdy rodzaj);
tworzywa sztuczne;
próżnia;
olej transformatorowy;
olej roślinny;
drewno;
sześciofluorek siarki;

Pzdr
63 4 63