Odpowiedzi

2010-02-18T19:49:05+01:00
Głowonogi - gromada dwubocznie symetrycznych, morskich mięczaków o prostym rozwoju, nodze przekształconej w lejek, ramionach otaczających otwór gębowy, chitynowym dziobie i całkowicie zrośniętym płaszczu otaczającym organy wewnętrzne. Mają od 1 cm do ponad 20 m długości. Głowonogi są ewolucyjnie bardzo starą grupą – pojawiły się prawdopodobnie około 570 mln lat temu. Jest to najwyżej uorganizowana grupa mięczaków.

Liczę na naj ; *
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T19:51:41+01:00
Głowonogi – gromada morskich mięczaków. Mają od 1 cm do ponad 20 m długości. Ich ciało jest dwubocznie symetryczne, głowa wyodrębniona, duże oczy, otwór ustny otaczają silne umięśnione ramiona z przyssawkami. Tułów okrywa płaszcz, który po bokach ciała tworzy dwie fałdy zrastające się na stronie brzusznej i otaczają jamę płaszczową, w niej mieszczą się skrzela, otwory narządów wydalniczych i rozrodczych oraz u większości przewód worka czernidłowego.

przykłady:
-Ośmiornice
-Kalmary


6 4 6