Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T20:08:39+01:00
V = √(2GM/R)

tutaj uwaga, masa księżyca jest 81 razy mniejsza, a nie stanowi 1,81 masy ziemi.

Czyli:

M = 6 * 10²⁴/81 = 7,407 * 10²² kg
R = 6378,245 / 3,7 = 1723,85 km

G - stala grawitacyjna dla księżyca = 1,622 N/kg

V = √(2*1,622*7,407*10²²/1723,85)
V = √(0,014 * 10²²)
V = 0,12*10¹¹ km/h
2 3 2
2010-02-18T20:39:38+01:00
Witaj
dane Mk=1,81Mz lub Mk/Mz = 1,81, Rz/Rk =3,7 vz = 11,2km/s
szukane vk
________ ____
vk = V2GMk/Rk symbol V oznacza pierw. kwadrat.
_________ ___________________ _______________
vz = V2GMz/Rz vk/vz =V [2GMk/Rk][Rz/2GMz] = V [Mk/Mz][Rz/Rk]
_______
vk = vz*V1,81*3,7 = 2,6*11,2km/s = 29km/s

.....................pozdrawiam
3 1 3