Plisss na jutrooo!!!
Zadanie 2 . Liczby mieszane zapisz w postaci ułamków niewłaściwych
a) 2 i dwie trzecich , 3 i dwie ósmych b) 1 i jeden dziesiątych , 5 i dwie trzecie c) 1 i jeden ósmych , 1 i jeden siódmych , d) 2 i cztery piąte , 3 i pięć dziesiątych e) 10 i jedna trzecia 5 i siedem ósmych .

2

Odpowiedzi

2010-02-18T20:05:09+01:00
A)108/24 - zapisz jak ułamek ( 1 liczba licznik 2 minownik)
b)203/30
c)127/56
d)315/50
e)389/24
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T20:05:32+01:00
A) 2 i dwie trzecie = osiem trzecich
3 i dwie ósme = dwadzieścia sześć ósmych

b)1 i jedna dziesiąta = jedenaście dziesiątych
5 i dwie trzecie = siedemnaście trzecich

c)1 i jedna ósma = dziewięć ósmych
1 i jedna siódma = osiem siódmych

d)2 i cztery piąte = czternaście piątych
3 i pięć dziesiątych = trzydzieści pięć dziesiątych

e)10 i jedna trzecie = trzydzieści jeden trzecich
5 i siedem ósmych = czterdzieści siedem ósmych

na 100% :)
1 5 1