Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T20:05:54+01:00
1. Porwanie Heleny przez Parysa.
2. 10 lat.
3. dowodził: Achilles, Odyseusz, Agamemnon, Menelaos,
4. Przez wprowadzenie do Troi konia Trojańskiego.
5. siostra Parysa i córka Priama: Kasandra.
10 3 10
2010-02-18T20:09:05+01:00
1.Parys, syn Hekabe i Priama, króla Troi, miał rozsądzić spór, która z bogiń - Hera, Afrodyta czy Atena jest najpiękniejsza. Parys wybrał Afrodytę, ponieważ ta obiecała mu w zamian rękę Heleny. Helena była już zamężna, lecz Afrodyta pomogła Parysowi porwać ją ze Sparty i wywieźć do Troi. Groźba wojny stała się realna po odprawieniu posłów żądających oddania Heleny.
2. 10 lat.
3. Agamemnon.
4.Odyseusz wpadł na pomysł zbudowania drewnianego konia, w którym schowali się wojownicy greccy. Trojanie przyjęli dar i wprowadzili go do miasta. Pod osłoną nocy wojownicy greccy wyszli z konia i spalili miasto, co przyczyniło się do ich zwycięstwa.
5. Wieszczka Kasandra i wróżbita Leokon.
10 4 10