Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T20:11:50+01:00
Pp = (a²√3)/4
Pp = (5²√3)/4
Pp = (25√3)/4
Pp = 6,25√3

H = 12
V = Pp*H
V = 6,25√3*12
V = 75√3 (cm³)

Pb = 3*a*H
Pb = 3*5*12
Pb = 180cm²

Pc = Pp+P
Pc = 6,25√3+180 cm²
2010-02-18T20:13:36+01:00
A = 5cm
H = 12 cm - wysokość bryły

Pp = a²√3/:4 - pole podstawy
Pp = 5²√3/:4
Pp = 25√3 /:4 (cm²)

Pb = 3aH
Pb= 3 * 5 * 12
Pb = 180 (cm²) - pole boczne

Pc = 2Pp + Pb
Pc = 2 * 25√3/: 4 + 180
Pc = 50√3/:4 + 180 (cm²) - pole całkowite

V = Pp * H
V = 25√3/:4 * 12
V = 75√3 (cm³)