Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-18T20:12:55+01:00
100g - 10g = 90g - ilość wody

10 g--------90 g
x g---------100 g

90x=1000 |:90
x=11 i 1/9

rozpuszczalność to 11 i 1/9g substancji/100g wody
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-18T20:14:01+01:00
Oblicz rozpuszczalność, jeżeli stężenie nasyconego roztworu wynosi 10%
to znaczy, ze w 100g roztworu znajsuje sie 10g substancji a 90gram rozpsuczalnika
rozpuszczalnsoc to ilsoc substacji jaka mozna rozpuscic w 100g rozpusczalnika, weic:
10g - 90g
xg - 100g
x=10x100/90=11.11g/100grozpsuczlnika