Ułoży mi ktoś wierszyk ma się zaczynać na;
' gdybym byla milionerką .... ' ma zawierac mi. czasowniki w trybie przypuszczajacym ;)
bardzo,bardzo,bardzo prosze !
w miare duzo pkt daje ;]
z gory dzieki ! xd
a i macie mi np. podkreslic czy napisac ze to te czasowniki w tym trybie ;d
;*

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T20:21:10+01:00
Gdybym była milionerką, nie ^byłabym^ szczęśliwa,
^gdybym^ miało wszystko, ^chciałbym^ więcej.
Może ^byłoby^ pięknie, a może nie.
^Chciałabym^ być miliarderką, ^byłabym^ szczęśliwa.
^Życzyłabym^ sobie męża, oczywiście ^zapłaciłabym^.
I na co myśleć o tym czy ^byłabym^, ^życzyłabym^ sobie, ^chciałabym^, miałabym,
jak i tak tego nie mam.

^....^ to są te czasowniki
2010-02-18T20:23:03+01:00
''GDYBYM była milionerką:
POMOGŁABYM chorym dzieciom
KUPIŁABYM sobie dom
POBUDOWAŁABYM nowy,duży dom dziecka
NAPEWNO BYM pomogła też swoim bliskim...
ale GDYBAĆ każdy przecież może:)
a może jeszcze..albo nie może tylko napewno...SPRAWIŁABYM aby każde chore dziecko było szczesliwe

CZASOWNIKI NAPISAŁAM DUŻĄ LITERĄ :)
  • Użytkownik Zadane
2010-02-18T20:39:15+01:00
Gdybym była mlionerką,
chciałabym...
być ubogim w duchu.
Jak?...
Gdybym była mlionerką,
chciałabym...
plakać.
Jak?...
Gdybym była mlionerką,
chciałabym...
być cisim człowiekiem.
Jak?...
Gdybym była mlionerką,
chciałabym...
łaknąć i pragnąć sprawiedliwości.
Jak?...
Gdybym była mlionerką,
chciałabym...
być miłosierną.
Jak?...
Gdybym była mlionerką,
chciałabym...
mieć czyste serce.
Jak?...
Gdybym była mlionerką,
chciałabym...
wprowadzać pokój.
Jak?...
Gdybym była mlionerką,
chciałabym...
prześladowanie cierpieć.
Jak?...
Gdybym była mlionerką,
chciałabym...
świadczyć o Jezusie.
Jak?...
...
Poprostu...
chcę być milionerką miłości.
i w każdej sytuacji za nią podążać.


(nie zaznaczałam czasowników w żaden sposób bo wydaje mi się że są doścć oczywiste)(gdybym, chciałabym)