Wiem że mało punktów więc proszę o odpowiedź na chociaż
jedno zadanie


korzystając z cech podzielności wykreśl te liczby które na pewno są złożone i napisz dlaczego wykreśliłeś te właśnie liczby.
a) 23 485
b) 8322
c) 70 911
d) 456 270
e) 1711

układ współrzędnych
pierwsza współrzędna jest dwa razy większa od drugiej.
chodzi o np. (5, -1)

pierwsza współrzędna jest o jeden i jedna druga jest mniejsza od pierwszej współrzędnej.

3

Odpowiedzi

2010-02-18T20:21:28+01:00
23485-złożona bo dzieli się przez 5(na końcu ma 5)
8322-złożona bo parzysta(na końcu ma 2_
70911-złożona bo podzielna przez 3( bo suma cyfr daje liczbę podzielną przez 3:7+0+9+1+1=18)
456270-złożona bo podzielna przez 10( na końcu 0)
1711-pierwsza

drugiego nie zrozumiałam o co ci chodzi, napisz mi jaśniej, nic z tego nie rozumiem
(4;2)
(10;5)


(2;½)
(5;3½)
2010-02-18T20:23:52+01:00
A) 23 485 - jest liczbą złożoną ponieważ dzieli się przez samą siebie, 1 i 5
b) 8322 - jest liczbą złożoną ponieważ dzieli się przez samą siebie, 1, 2, 3
c) 70 911 - jest liczbą złożoną, ponieważ dzieli się przez samą siebie, 1 i 9
d) 456 270 - jest liczbą złożoną ponieważ dzieli się przez samą siebie, 1 i 5
e) 1711 - nie jest liczbą złożoną, ponieważ dzieli się tylko przez samą siebie i przez 1.
Najlepsza Odpowiedź!
  • AoS
  • Rozwiązujący
2010-02-18T20:26:58+01:00
A) podzielne przez 5 bo na koncu jest cyfra 5 (mogla by tez byc 0)
b) podzielne przez 2
c) podzielne przez 3 i 9 bo suma cyfr jest podzielna przez 3 i 9
d) podzielna przez 10 bo na koncu jest cyfra 0 i przez 5 bo jest 0 na koncu
c) jest liczba pierwsza dzieli sie tylko przez 1 i przez sama siebie

to np (4,2) albo (6,3)
ostatnie cos chyba pokreciles

podejrzewam ze powinno byc 'pierwsza współrzędna jest o jeden i jedna druga mniejsza od DRUGIEJ współrzędnej.'
to by bylo pierwsza np 4 a druga wtedy 4+1 i jedna druga czyli
(4,5 i jedna druga)