Odpowiedzi

2010-02-18T20:25:13+01:00
N - liczba naturalna

(4n+2)*(4n+3) - to jest ta liczba

mnoże nawias przez nawias

16n(do kwadratu)+12n+8n+6=16n(do kwadratu)+20n+6

(16n(do kwadratu)+20n+6)/4=4n(do kwadratu+5n+1r.2


odp.:reszta przy dzieleniu tego iloczynu równa się 2

tak mi sie wydaje
6 4 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T21:23:38+01:00
N - liczba naturalna
n = 4k + 2
(n + 1) - następna liczba naturalna
(4k + 2) + 1 = 4k + 3

(4k + 2)(4k + 3) = 16*k^2 + 20k + 6 = 4*(4*k^2 + 5k + 1) + 2 - liczba 2 to reszta
Odp.: Reszta wynosi 2.
2010-02-19T00:03:58+01:00
N - liczba naturalna

(4n+2)*(4n+3)=16n²+12n+8n+6=(16n²+20n+6=16n²+20n+6)/4= 4n²+5n+1 reszta:2
[bo 6/4= 1 i reszta 2]

odp. reszta=2
4 4 4