Odpowiedzi

2010-02-18T20:44:50+01:00
Dlatego że użyznia glebe i dlatego ziemia jest lepsza pod uprawę i rośliny lepiej rosną. Jak chcesz to rozwiń to sobie.
15 4 15
2010-02-18T20:49:29+01:00
Ponieważ użeznia glebę.
Daję żyzną (prawie jak torf) ziemię, dzięki temu rośliny lepiej rosną, plony są lepsze i opfitniejsze.
Dżdżownice są bardzo przydatne w ogrodnictwie i rolnictwie.
Dżdżownice są pożyteczne wręcz ''pod ochroną''.

więcej musisz sama wymyślić nie wiem może napisz coś tam jeszscze o ogatunkach ... itp,. ;p
12 5 12
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T21:11:46+01:00
Jeszcze 20 -30 lat temu dżdżownicę można było spotkać bardzo często w ogrodach, czy na polach, praktycznie z każdym wyciągnięciem szpadla wydobywało się wielkie, tłuste dżdżownice. Jednak dzisiaj w wyniku nadmiernej chemizacji widok ten staje się coraz rzadszy. A przecież te skąposzczety są sprzymierzeńcami rolnictwa.
Duża ilość dżdżownic w glebie wpływa na jej żyzność. Obecnie rolnictwo ekologiczne w duzej mierze opiera się na pracy dżdżownic. Drążą one korytarze do 1 metra w głąb ziemi, spulchniając ją. Dzięki temu gleba jest bardziej napowietrzona, a także równomiernie nawadnia się podczas podlewania. Jest także pulchna. Dżdżownice odżywiają się resztkami roślin, a także ziemią, a ich odchody stanowią żyzną próchnicę.
Dżdżownice żyjące na polu o powierzchni boiska piłkarskiego potrafią w ciągu roku spulchnić około 20 ton ziemi.
Istnieje również sztucznie wyhodowana odmiana tzw. dżdżownica kalifornijska, która odgrywa dużą rolę przy produkcji biohumusuoraz w wędkarstwie. Biuhumus posiada wysoką wartość nawozową i jest wchłąniany przez rośliny bardzo szybko.
48 3 48