Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T20:36:41+01:00
* całkowita reorganizacja oraz stworzenie od podstaw systemu szkół średnich
* opracowanie nowych programów nauczania w duchu umiarkowanego oświecenia
* utworzenie seminariów nauczycielskich przy uniwersytetach.
* publikacja nowatorskich podręczników szkolnych – w sumie wydano 27 podręczników, z których część po raz pierwszy stworzyło polską terminologię naukową takich dziedzin jak fizyka, matematyka, chemia, logika, gramatyka.
* reformę Akademii Krakowskiej i Wileńskiej
* utworzenie Towarzystwa do Ksiąg Elementarnych
* wprowadzenie historii Polski i historii naturalnej.
* wprowadzenie elementów wychowania fizycznego.
* zaczęto nauczać w języku polskim - nauka w języku łacińskim była zakazana.
15 4 15
2010-02-18T20:39:13+01:00
- całkowita reorganizacja oraz stworzenie od podstaw systemu szkół średnich
- opracowanie nowych programów nauczania w duchu umiarkowanego oświecenia
- utworzenie seminariów nauczycielskich przy uniwersytetach.
- publikacja nowatorskich podręczników szkolnych – w sumie wydano 27 - podręczników, z których część po raz pierwszy stworzyło polską terminologię naukową takich dziedzin jak fizyka, matematyka, chemia, logika, gramatyka.
- reforma Akademii Krakowskiej i Wileńskiej
- utworzenie Towarzystwa do Ksiąg Elementarnych
- wprowadzenie do programu nauczania historii Polski i historii naturalnej.
- wprowadzenie do szkół elementów wychowania fizycznego.
- zaczęto nauczać w języku polskim - nauka w języku łacińskim była zakazana
- opracowany trójstopniowy system szkolnictwa: szkoły parafialne, szkoły powiatowe, uniwersytety
13 3 13