Odpowiedzi

2010-02-18T20:45:16+01:00
A)
6*100√3/4=6*25√3=150√3

B)
6*18√3/4=27√3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T20:56:34+01:00
Sześciokąt foremny składa się z 6 trójkątów równobocznych. (rysując sześciokąt foremny zauważymy se r = długości 1 boku trójkąta. (r = a))
P=6*a²√3/4 - ze wzoru na pole trójkąta równobocznego

a)
P=6*10²√3/4
P=6*100√3/4
P=150√3 cm²

b)
P=6 * 3√2*√3/4
P=6 * 3√6/4
P=18√6/4
P=9√6/2 cm²