Odpowiedzi

2010-02-18T20:38:47+01:00
Tylko trójkąt c jest równoramienny
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T20:39:20+01:00
A) nie jest to trójkąt równoramienny bo kąt równoramienny przy podstawie ma po tyle samo miar kątów a te miary nie są takie same
b) nie jest trójkątem równoramiennym
c) jest bo ma takie same miary
3 5 3
2010-02-18T20:41:44+01:00
Obliczenia dla przykład a
180' - (65' + 50')= 180' - 115'= 65'

Tak, ten trójkąt jest równoramienny.

Obliczenia dla przykładu b
180'- (60' + 55')= 180' - 115'= 65'

Ten trójkąt nie jest równoramienny.

Obliczenia dla przykładu c
180' - (60' + 60')= 180' - 120'= 60'

Tak, ten trójkąt jest równoramienny, a nawet równoboczny.
2 5 2