A)Powiedz które zdania zawierają prawdziwe informacje.
1.Nie strawione resztki pokarmu są usuwane z organizmu przez układ pokarmowy.
2.Dwutlenek węgla jest wydalany z organizmu przez nerki.
3.Produkty przemiany materii mogąbyç wydalane przez płuca,gruczoły potowe i ner ki.
4.Mocznik,nadmiar wody i soli mineralnych są wydalane z organizmu wraz z mo czem.

b)Podaj dwie przyczyny kamicy nerkowej.


2

Odpowiedzi

2010-02-18T20:40:08+01:00
Prawdziwe to:
1.
4.

a pkt. b) to nie umiem :/
3 1 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T20:41:44+01:00
A) 3 i 4
b) a przyczynami kamienicy nerkowej jest niedobór soli mineralnych i wstrzymywanie moczu.
2 4 2