Odpowiedzi

2010-02-18T20:41:19+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
CH3Cl + KOH---->CH3OH + KCl
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T20:42:25+01:00
2010-02-18T20:51:40+01:00
Witaj
Metanol otrzymuje się z gazu syntezowego, czyli mieszaniny CO i H2, w temperaturze 250 - 400*C pod ciśnieniem 0,2 - 5 MPa i w obecności katalizatorów ZnO i CuO w reakcji
CO + 2H2 = CH3OH

...............pozdrawiam
6 4 6