Zad 1 Agnieszka i Jacek zbierali kasztany. Jacek uzbierał 3 razy więcej kasztanów niż Agnieszka. Gdyby oddał Agnieszce 15 z nich , to oboje mieli by tyle samo kasztanów. Ile kasztanów ma Agnieszka a ile Jacek ?

zad 2 siedzaily wroble na strachu na wroble . poczatkowo na lewym ramieniu siedzailo dwa razy wiecej wrobli niz na prawym. potem cztery wroble przeniosly sie z lewego ramienia na prawe i wowczas po obu stonach bylo tyle samo wrobli. ile wrobli siedzialo na strachu na wroble

2

Odpowiedzi

2010-02-18T20:45:44+01:00
Zad. 1
Agnieszka ma 15 kasztanów, a więc jacek ma 3 razy więc 3*15=45. Jak jej oda 15 to mu zostanie 30,bo 45-15=30 , a ona ma też 30 , bo 15+15=30.

zad. 2
x-wróble na prawym ramieniu 2x-wróble na lewym ramieniu 2x-4=x+4 /+4 2x=x+8 /-x x=8 8+2*8=24 Odp.24 wróbli siedziało na strachu na wróble
pzdr. ;))
22 2 22
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T20:47:45+01:00
1 x-liczba kasztanów Agnieszki
3x - liczba kasztanów Jacka

x+3x = x + 15
x+3x-x = 15
3x = 15
x=5
kasztany agnieszki - 5
kasztany jacka - 3 x 5 = 15

2 x-liczba wróbli na prawym ramieniu
2x = liczba wróbli na lewym ramieniu
x +2x = x +2
x +2x - x =2
2x = 2
x = 1

lewe ramię-1 wróbel
prawe ramię-1 x 2 = 2 wróble

licze na naj:):):)
82 3 82