Odpowiedzi

2010-02-18T23:07:38+01:00
1 ramie ma 7+5=12
to 2 tez
mamy 2 trójkąty prostokątne i z pitagorasa
1.
5²+x²=12²
25+x²=144
x²=√119 -wysokośc AD
2. y²=(√119)²+7³
y²=119+49=168
y=√168 -podstawa AB

4 1 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T23:12:11+01:00
AC=BC
BD=5
DC=7
BC=BD+DC
BC=5+7
BC=12
AC=12

z trójkąta prostokątnego ADC liczymy odcinek AD
AD²+DC²=AC²
AD²=AC²-DC²
AD²=12²-7²
AD²=144-49
AD²=95
AD=√95

z trójkąta ADB liczymy odcinek AB
AB²=AD²+BD²
AB²=(√95)²+5²
AB²=95+25
AB²=120
AB=2√30
4 4 4
2010-02-18T23:15:14+01:00
Pitagorasem liczymy AD:

a² + b² = c²
7² + b² = 12² <---(7+5)
49 + b² = 144
b² = 95
b = √95

Teraz Pitagorasem liczymy AB:

a² + b² = c²
5² + √95² = c²
25 + 95 = c²
c² = 120
c = 2√30
1 1 1