Daje najlepsza !
1 Wpisz odpowiednie wyrazy tak aby powstały zdania złożone
a) z podrzędyn okolicznikowym czasu
Nie widuję ich, . . . . .. . . . . się przeprowdziałem.
b)z podrzednym okolicznikowym przyczyny
Nie widuje ich, . . . .. . . się przeprowadziłem.

2
Przekształć 2 zdania pojedyncze w zdanie złozone z podrzednym okolicznikowym czasu
Pod wodami oceanów występują czasami silne trzesienia ziemi.
POwstają wtedy wysokie na kilkadziesiąt metrów fale o nazwie tsunami.

2

Odpowiedzi

2010-02-18T20:52:01+01:00
1. a) Nie widuję ich, odkąd się przeprowadziłem.
b) Nie widuję ich, ponieważ się przeprowadziłem.
2. Wysokie na kilkadziesiąt metrów fale o nazwie tsunami powstają wtedy, kiedy pod wodami oceanów występują silne trzęsienia ziemi.

Pozdrawiam ;)
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T20:59:11+01:00
Zadanie 1.
a) z podrzędne okolicznikowe czasu
Nie widuję ich,odkąd się przeprowdziałem.
pytanie :od kiedy??
zdanie podrzędne okolicznikowe czasu
b)z podrzedne okolicznikowe przyczyny
Nie widuje ich, ponieważ się przeprowadziłem.
pytanie:dlaczego??
zdanie podrzędne okolicznikowe przyczyny

zadanie 2.
Wysokie na kilkadziesiąt metrów fale o nazwie tsunami powstają wtedy,gdy pod wodami oceanów występują silne trzęsienia ziemi.

Mam nadzięję, że pomogłam;]]
polecam się na przyszłość:))
pozdrawiam
4 4 4