Odpowiedzi

2010-02-18T20:52:55+01:00
Pole trapezu to
P=(a+b/2)h
h=8
a=7
b=5 lub b=9

Więc pole trapezu to:
P=48 lub P=64
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T20:54:21+01:00
To zadanie ma dwa rozwiązania
pierwsze gdy podstawe 7cm uznamy z krótszą podstawe a drugie gdy uznamy ją za dłuższą podstawe

P trapezu - (a + b) x h :2

więc sposób pierwszy
(7cm + 9cm) x 8cm :2 =64cm2

drugi sposób
(7cm + 5cm) x 8cm :2 =48cm2

licze na naj:):):)
1 5 1