1. oblicz, ile gramów tlenu zostanie zużyte podczas otrzymywania 112 g tlenku wapnia, jezeli wiadomo, że potrzeba 80 g wapnia...


2. oblicz, ile gramów miedzi wydzieli sie podczas reakcji 160g tlenku miedzi (II) z 12 g węgla, jeżeli wiadomo, że w tej reakcji oprócz miedzi powstanie 44 g tlenku wegla (IV)


3. Wiedzac, że węgiel łączy sie z tlenem w stosunku masowym 3:8 oblicz, ile tlenu potrzeba do spalenia 12 kg węgla/


prosze o prawidłowe rozwiązanie zadań. z odpowiednią budową. tzn. dane, szukane, rozwiazanie. to na jutro

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-19T09:23:15+01:00
1)
dane:
m CaO=112g
m Ca=80g
szukane:
m O=?
2Ca +O2=2CaO
80g+x=112g /-80
x=32g
odp:zostało zużyte 32 g tlenu.
zad2
dane:
m CuO=160g
mC=12g
m CO2=44g
szukane:
mCu=?
CuO+C=Cu +CO2
160g+12g=x+44g /-44
x=128g
odp:otrzymano 128g miedzi.
zad3
dane:
C/O=3/8
mC=12kg
szukane:
m O=?
ponieważ węgiel łączy się z tlenem w stosunku 3 do 8 możemy zapisać
12kg/mO=3/8
mO=12kg *8 :3
m O=32kg
odp:do spalenia 12kg węgla potrzeba 32 kg telnu.
21 4 21
2010-02-19T09:23:21+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
1. oblicz, ile gramów tlenu zostanie zużyte podczas otrzymywania 112 g tlenku wapnia, jezeli wiadomo, że potrzeba 80 g wapnia...
2Ca + O2--->2CaO
80g +xg=112g
xg=112-80
x=32g TLENU


2. oblicz, ile gramów miedzi wydzieli sie podczas reakcji 160g tlenku miedzi (II) z 12 g węgla, jeżeli wiadomo, że w tej reakcji oprócz miedzi powstanie 44 g tlenku wegla (IV)
2CuO + C---->2Cu + CO2
160 + 12 = 2x + 44
172 = x + 44
x = 128g MIEDZI

3. Wiedzac, że węgiel łączy sie z tlenem w stosunku masowym 3:8 oblicz, ile tlenu potrzeba do spalenia 12 kg węgla/

Węgiel : Tlen
....3------8
..12 kg- -x kg
x=12*8/3
x=32 kg TLENU
5 3 5
2010-02-19T10:54:51+01:00
1) 112g tlenku wapnia=80g wapnia+x g tlenu
112=80+x
x=32
112-80=32g tlenu
2)44g tlenku wegla+x g miedzi =160g tlenku miedzi + 12 g węgla
44+x=172
x=128
(160+12)-44=128g miedzi
3)x=ilość tlenu potrzebna do spalenia węgla
3/8=12/x
3x=96
x=32
5 3 5