1.Bambrzy przybyli do Poznania z terenu dzisiejszych
a) Niemiec
b) Holandii
c) Austrii
2. W jakiej części Niemiec leży Bamberg?
a) południowej
b) północnej
c) zachodniej
3. Która z wsi należących do miasta została zaludniona przez osadników z Niemiec jako pierwsza ?
a) Czapury
b) Wilda
c) Luboń
4. Towarzystwo Bambrów Poznańskich działa od roku
a)1986
b)1996
c) 2006
5. W którym miesiącu jest organizowane Święto Bambrów w Poznaniu?
a) czerwiec
b) lipiec
c) sierpień
6. Podaj adres Muzeum Bamberskiego w Poznaniu.
...............................................................
7.Kiedy otworzyło swoje podwoje Muzeum Bambrów Poznańskich?
a) 2003
b) 2005
c) 2007
8. Wejście do wiejskiego domu bamberskiego lokowano:
a) od frontu
b) z boku
c) od podwórza
9. Kto miał prawo nosić kornet?
a) mężatki
b) panny i dziewczynki
c) wdowy
10. Ile elementów miał paradny strój bamberki
a) 15
b) 30
c) 45

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T21:11:12+01:00
1. a
2. a
3. c
4. b
5. b
6. Poznań ul. Mostowa 7
7. a
8. c
9. b
10. a
1 5 1
2010-02-18T21:12:32+01:00
1a
2a
3c
4b
5c
6
Mostowa 7 61-854 Poznań
7a
8b
9b
10b
2 3 2
2010-02-18T21:19:49+01:00
1a
2c
4b
5b
6 :
Mostowa 7
61-854 Poznań
603 645 162
7c - ale nie jestem pewny
9b
1 1 1