Zadanie1 Szklasz ma tafle szklaną o powierzchni0,3m kw,czy wystarczy ona na wykończenie akwarium o wymiarach 20cm ,50cm,22cm ?
Zadanie2 Oblicz ile drutu potrzeba na sporządzenie szkieletu sześcianu o krawędzi 6,5cm a ile na szkielet prostopadłościanu o wymiarach 3,5 cm na 8,2 cm 4,4 cm.Na który szkielet trzeba zużyć więcej drutu i o ile?
Proszę pomuszcie mi mam to na jutro na ocenę.Dzięki zgóry

3

Odpowiedzi

2010-02-18T21:21:38+01:00
1)p akwarium 2* ((20*22) +(50*22) +(50 * 20)=5080 cm kwadratowych
nie starczy
2)12 * 6,5 cm = 78 cm
napewno trzeba złuzyc więcej drutu na prostopadłościan ale trzeba mieć konkretyne informacje który bok jest który bo jest wiele opcji sumy długosci tych krawedzi
1 5 1
2010-02-18T21:25:43+01:00
Zad 1
20cm*50cm=1000cm²
20cm*22cm=4400cm²
50cm*22cm=1100cm²
1000cm²*2+4400cm²*2+1100cm²*2=13000cm²
0,3m²=3000cm²
nie wystarczy

Zad 2
sześcian : 12*6,5=78cm
prostopadłościan : 3,5*4+8,2*4+4,4*4=64,4cm
78-64,4=13,6 cm
Więcej drutu trzeba zużyć na sześcian o 13,6 cm
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T21:27:16+01:00
1) Pole prostopadłościanu=2ab+2aH+2bH
P=2*20*50+2*50*22+2*20*22=2000+2200+880=5080cm²
W 1 m² jest 10000 cm².
x m² zajmuje 5080 cm²
x=0,508
Odp. Nawet jeśli góra akwaium nie będzie zamykana, to i tak tej tafli szkła nie wystarczy na takie akwarium.
2)Sześcian ma 12 krawędzi
12*6,5 cm=78 cm
Na szkielet prostopadłościanu potrzeba: 4*3,5 cm+4*8,2 cm+4*4,4 cm=14+32,8+17,6=64,4 cm.
78-64,4=13,6
Odp. Na szkielet sześcianu potrzeba 78 cm drutu, szkielet prostopadłościanu 64,4. na szkielet sześcianu potrzeba o 13,6 cm więcej drutu.
1 1 1