Prostokątne boisko ma obwód długości 308 m. Szerokość boiska stanowi 40% jego długości.
a) podaj wymiary boiska.
b) Czy może być to boisko do gry w piłkę nożną? (Prawidłowe wymiary boiska do piłki nożnej: szerokość od 50 m do 60 m, długość od 100 m do 120 m).

3

Odpowiedzi

2010-02-18T21:24:24+01:00
A- dlugosc
b- szerokosc

2a+2b=308[m]
b=0,4a
-------------------
2a+2(0,4a)=308
b=0,4a
--------------------
2,8a=308 /:2,8
b=0,4a
----------------
a=110
b=0,4 * 110
-----------
a=110
b=44

Odp wymairy boiska 110x44
Nie moze byc to boisko do pilki noznej poniewaz jest zbyt waskie
2 5 2
2010-02-18T21:32:07+01:00
2a+2b=308m
b=0,4a
2a+2(0,4a)=308
b=0,4a
2,8a=308 /:2,8
b=0,4a
a=110
b=0,4 * 110
a=110
b=44
W
ymairy boiska 110x44
Nie może być to boisko do piłki nożnej, ponieważ jest zbyt wąskie.
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T21:42:42+01:00
A)
x- długość boiska
y- szerokość boiska

Obwód:
Ob=2a+2b
Ob=308m

y=40%x czyli y=0,4x

Obliczenia:
2y + 2x = 308m
2×0,4x+2x=308m
0,8x+2x=308m
2,8x=308m/:2,8
x=110m!!!


y=0,4×110m
y=44m!!!
Sprawdzenie:
Ob=2×110m+2×44m
Ob=220m+88m
Ob=308m
Zgadza się ;)

b)
To boisko nie może być przeznaczone do gry w piłkę nożną. Długość boiska jest odpowiednia ale szerokość zbyt mała ponieważ szerokość wynosi 44m a powinna co najmniej 50m.
7 5 7