Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T21:27:28+01:00
Południkowa:
12 stopni 24 minuty + 55 stopni 59 minut = 68 stopni 23 minuty
Dodaje się w tym przypadku, ponieważ mają różne kierunki (N i S).
równoleżnikowa:
84 stopnie 18 minut - 34 stopnie 48 minut = 49 stopni 30 minut
Odejmuje się w tym przypadku, ponieważ mają te same kierunki (W i W)

Pozdrawiam ;)
2010-02-18T21:30:39+01:00
Rozciągłość równoleżnikowa:
84*19'W - 34*48'W = 49*31'

rozciągłość południkowa:
55*59'S + 12*24'N = 68*23'