Nie przyjmuje samych odpowiedzi. Maja byc obliczenia i odpowiedzi pilne, Dam naj !
Zad1. wyraż w sekundach x godzin i y minut
Zad2 Za 0.5 kg gruszek Jacek zaplacil m złotych. Ile złotych musiał by zapłącić za 3.5 kg gruszek?
Zad3 Oblicz sume czterech kolejnych liczb nieparzystych, z ktorych najwieksza to 2n+1.
Zad4 Tomek ma x rysoraków, Kuba ma ich o połowę mniej. Jurek ma o 5 wiecej samochodow niz Kuba, a Damian o 2 mniej niz Jurek. Ile resorakow razem maja chlopcy?
Zad5.BOKi prostokata o wymiarach x i y zwwiekszono: jeden o 3 a drugi o 5 . O ile powiększył się obwód prostokąta?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T21:48:40+01:00
1. x zamieniamy na sekundy czyli 3600x, y to samo 60y. całe wyrażenie 3600x+60y
zad2.
0,5kg - m
3,5÷0,5 = 7
Zapłaciłby 7m złotych
zad 3
(2n+1) - największa, czyli poprzednia musi być o 2 mniejsza, itd
(2n+1) + (2n+1-2) + (2n+1-4) + (2n+1-6) = 8n - 8
zad.4
x- tomek
1/2 x - kuba
1/2x +5 -jurek
1/2x + 5 - 2 - damian

x+ 1/2x + 1/2x + 5 + 1/2x + 3 = 2 i 1/2x +8
zad5

2x+2y - ob 1 prostokąta
2x+6+2y+10= 2x+2y+16 - ob 2prostokąta
różnica:
2x+ 2y + 16 - 2x +2y = 16
1 5 1
2010-02-18T21:53:37+01:00
Zad 1
x h = 3600x sek i y min = 60y sek

zad 2

0,5 kg = m zł
3.5 kg = 7m zł

zad 3

2n+1 -największa z nich
2n-1, 2n-3, 2n-5- kolejne liczby nieparzyste w kolejności malejącej

suma ich to 2n+1 + 2n -1 + 2n - 3 + 2n - 5 =8n-8

zad 4

Tomek= x
Kuba= 1/2 x
Jurek= 1/2 x +5
Damian= 1/2 x+5-2= 1/2x + 3

suma=x + 1/2 x + 1/2 x +5 + 1/2 +3 = 2,5x + 8

zad 5
obwód pierwotnie wynosił = 2x + 2y
po zmianach = 2(x+3) + 2(y+5) = 2 x + 6 + 2y + 10= 2x+2y+16
2x+2y+16-2x-2y=16 - tyle wynosi różnica w obwodach