Dwa trawniki w ogrodzie państwa Kowalskich mają kształty figur podobnych. Większa z tych figur jest podobna do mniejszej w skali k=2. Aby zasiać trawę na mniejszym z trawników potrzeba 1,5kg nasion. Ile kg nasion zależy kupić na trawnik o większej powierzchni?

Proszę o wytłumaczenie mi jak mam to zrobić

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-18T21:38:22+01:00
Eehm.

powiedzmy, iż bok mniejszej ma 1m a skala to K-2, tzn. że każdy bok zwiększamy o 2 czyli mamy 2m a pole takiego wynosi 4razy więcej czyli 1,5kg musimy pomnożyć razy 4 i wychodzi 6kg
2010-02-18T21:46:24+01:00
K=2 (musimy podnieść do kwadratu żeby uzyskać skale pola)
k^2= 2*2= 4
k^2=4

k^2= Pw/Pm (teraz musimy zamienić wzór)
Pw= k^2 * Pm
Pw= 4*1,5= 6

Odp. do obsadzenie pola potrzebujemy 6kg nasion
2 3 2