Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-14T18:07:34+02:00
X - cena zeszytu
y- cena książki
x+y=15
x+(3/2)x=15
(5/2)x=15
(1/2)x=3
x=6zł
y=(3/2)*6=9zł
1 1 1
2009-10-14T18:25:07+02:00
Zeszyt - x
książka - 3/2 x
razem - 15 zł
x + 3/2x = 15
2 i 1/2 * x = 15
x = 15 : 2 i 1/2
x = 6 - cena zeszytu
3/2 * 6 = 9 - cena książki
. ;)) .
2 3 2
2009-10-14T18:43:43+02:00
Zeszyt - x
Książka - 3/2 x
Książka i zeszyt - 15zł
3/2x+x=15zł
1 1/2x+x=15 zł
2 1/2 x=15zł
2,5 x=15zł /:2,5
x=6 zł

Zeszyt - 6zł
Książka 3/2*6=9zł

Zeszyt kosztował 6 zł, a książka 9 zł.
1 1 1