Romek,przygotowując się do klasówki,zaplanował,że rozwiąże 28 zadań.W czwartek rozwiązał ich kilka,w piątek dwa razy więcej niż w czwartek, a w sobotę dwa razy więcej niż w piątek i plan został zrealizowany.Ile zadań rozwiązał w poszczególne dni?

3

Odpowiedzi

2010-02-18T21:42:52+01:00
X- liczba ksiazek w pierwszym dniu

x+2x+4x=28
7x=28
x=4

Pierwszego dnia ,4 zadania drugiego 8, a trzeciego 16
1 5 1
2010-02-18T21:42:54+01:00
X - ilość zadań rozwiązanych w czwartek
2x - ilość zdań rozwiązanych w piątek
2*2x=4x - ilość zadań rozwiązanych w sobotę

x+2x+4x=28
7x=28 | /7
x=4

2*4 =8
4*4 = 16

4+8+16=28

Odp. W czwartek Romek rozwiązał 4 zadania, w piątek - 8 zadań, a w sobotę 16 zadań.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T21:45:40+01:00
Czwartek =x
piątek= 2x
sobota= 2*2x
x+2x+2*2x=x+2x+4x=7x
7x=28/:7
x=4
2x=8
2*2x=16
Odp. W czwartek rozwiązał 4 zadania, w piątek 8, a w sobotę 16. Razem 28.
1 5 1