Zad.12 str.65 "świat fizyki" 1 Sześcienny klocek o krawędzi 2 cm waży 0.216 N.Metal, z którego wykonano klocek ma gęstość :

a) 920kg/m3
b)2700 kg/m3
c)7900kg/m3
d)11400kg/m3

Proszę o działania :)
Jak bedzie tylko odp zgłaszam Spam :P

Mam pytanie miał ktos może sprawdzian z 1 rozdziłu "Świat Fizyki" jak tak to co było ? :D

2

Odpowiedzi

2010-02-18T21:48:14+01:00
D=m/V

m=0.216 N=0.0216KG x 10m/s2
2cm=0.02m
V= 0.02^3=0,000008m^3


d=0.0216kg/0,000008m^3
d=2700 kg/m^3
Odpowiedz B
5 2 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T21:50:47+01:00
Dane:
a=2cm
F=0,216N
szukane:
ro=?
musimy obliczyć V
V= a *a *a
V=8cm3=0,000008m3
następnie mając F musimy obliczyć m
m=F/g
m=0,216N :10N/kg
m=0,0216kg
teraz możemy obliczyć gęstość
ro=m/V
ro=0,0216 kg:0,000008m3
ro=2700kg/m3
odp:prawidłowa odpowiedz b
11 4 11