Odpowiedzi

2010-02-18T21:55:44+01:00
Mógłbyś/Mogłabyś wybrać zawód jako sędzia, gdyż w starożytnych Atenach sędziostwo zajmowało dobre miejsce w hierarchii ważności.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T21:58:04+01:00
W starożytnych Atenach, chciałbym być demagogiem, czyli profesjonalnym mówcą. Mieli oni przywilej kształcenia się w dobrych szkołach, gdzie zdobywali wykształcenie potrzebne do swojej przyszłej pracy. Demagogowie, przewodzili właściwie rozprawom sądowym i innym posiedzeniom w starożytnych Atenach, w których obywatele mogli się swobodnie wyrażać. Taka osoba w trakcie np. procesu, tworzyła w okół siebie chwilowe "stronnictwo polityczne" co może być uznane za proformę dzisiejszych partii politycznych. Swoją mową musiał tak wyłożyć argumenty swoje i grupy w okół niego, aby przekonać do nich resztę, a w efekcie zasądzić sprawę na swoją korzyść. Oratorzy mieli w starożytnych Atenach szczególne znaczenie, bo było to społeczeństwo wysoce zdemokratyzowane, dlatego sprawy nie można było załatwić siłą, a nakłaniając ludzi do uznania konkretnej racji. Dlatego też talent i umiejętności nabyte przez oratorów w trakcie ich kształcenia były bardzo cenione, co z czasem gdy takie posiedzenia stały się płatne, przekładało się na zarobki.
1 5 1