Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T22:06:11+01:00
A) P = a*h
1,5dm = 15cm
P = 15*4,5
P = 67,5 cm²

b) 92mm=9,2cm
P = a*h
P = 9,2*6
P = 55,2 cm²

c) 1,2dm = 12cm
0,5m = 50cm
P = 1/2*(a+b)*h
P = 1/2*(18+12)*50
P = 25*30
P = 750cm²

d) P = 1/2*e*f
P = 4,8*2,5
P = 12cm²
10 3 10
2010-02-18T22:09:37+01:00
A) P=1,5 dm x 4,5 cm= 15 cm x 4,5 cm= 67,5 cm2
b) P=6 cm x 92 mm/2= 6 cm x 9,2 cm/2= 27,6 cm2
c) P=(18 cm + 1,2 dm)x 0,5 m/2= (1,8 dm + 1,2 dm)x 5dm/2= 3 dm x 5 dm/2 =15dm/2=7,5 dm 2
d) o ile dobrze zrozumiałam to przekątne wynoszą 4,8 cm i 2,5 cm
P=4,8 cm x 2,5 cm/2=12 cm/2= 6 cm2
5 5 5
2010-02-18T22:09:40+01:00
A)
Dane:
a=1,5dm=150cm
h=4,5cm

P=a x h
P=150cm x 4,5 cm
P=675 cm²=67,5 dm² = 6,75 m²

b)
Dane:
a=6cm
h=92mm=9,2cm

P=1/2 x a x h
P= 1/2 x 6 x 9,2
P=27,6 cm²

c)
Dane:
a=18cm
b=1,2dm=12cm
h=0,5m=50cm

P= 1/2 x (a+b) x h
P=1/2 x (18 + 12) x 50
P=1/2 x 30 x 50
P=750 cm² = 7,5m²

d)
Dane:
d₁=4,8cm
d₂=2,5 cm

P=d1 x d2
P=(4,8 cm x 2,5 cm) / 2
P=6 cm²
9 4 9