Odpowiedzi

2010-02-18T22:09:45+01:00
A)węglan glinu – Al2(CO3)3
C=12u, O=16u, Al=13u
Al2(co3)3=2*27+3(12+48)=234u
b)azotanu (V) potasu - KNO3
K = 39u, N = 14u, O3 - 3*16u = 48u
KNO3 = 39+14+48 = 101u

1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-19T00:33:26+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
A)węglanu glinu----Al2(CO3)3
mAl2(CO3)3=2*27u+3*12u+9*16u=234u

b)azotanu (V) potasu---KNO3
mKNO3=39u+14u+3*16u=101u
1 5 1