Oblicz, jakiej temperatury powietrza można spodziewać się na szczycie Rysów
(2499 m n.p.m.), jeżeli w centrum Zakopanego (832 m n.p.m.) wynosi ona 15°C.

Oblicz, jakiej temperatury powietrza mogą spodziewać się turyści na szczycie Śnieżki
(1602 m n.p.m.), jeżeli termometr umieszczony za oknem schroniska (1102 m n.p.m.),
z którego wyruszają, wskazuje 12°C.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T22:04:02+01:00
2499m - 832m = 1667m
1667m : 100 = 16,67
16,67 * 0,6 = 10,002
15 stopni C - 10,002 = 4,998 w zaokrogleniu 5 stopni Celsjusza.
mam nadzieje ze pomogłam;)
A skąd tu się wzięło 0,6..? Bo nie rozumiem xx
  • Cezz
  • Rozwiązujący
2010-02-18T22:06:52+01:00
2499-832=1667

1667 *0,6= 1000,2/:100

= 10,2

15-10,2= 4,8°C
7 2 7