Solankę dziesięcioprocentową zmieszano z solanką dwuprocentową i otrzymano 60 kg roztworu. Gdyby solanki dziesięcioprocentowej wzięto o 20% więcej, a dwuprocentowej o 20% mniej, to otrzymano by solankę ośmioprocentową.Jakie jest stężenie otrzymanej solanki?
proszę szybko Będę wdzięczna :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-18T22:06:35+01:00
X-solanka 10% w KG
y-solanka 2% w KG

x+y=60
0,1*1,2+0,02*0,8=0,08(1,2x+0,8y)

x+y=60
0,12x+0,016y=0,096x+0,064y

x+y=60
120x+16y=96x+64y

Teraz przenosimy X na lewo Y na prawo
24x=48y a więc po skróceniu x=2y
podstawiasz za X =2y do pierwszego równania a wiec
3y=60
y=20
x=60-20=40

x=40
y=20

Stężenie:
p-stężenie
10% * 40+ 2%(60-40)=p% * 60
4+0,4=0,6p
p=7,(3)= 7 i 1/3 %

dasz najjjj plissss

dZieki
117 4 117
czy jest jakiś wzór na te stężenie
2010-02-18T22:18:41+01:00
X - ilość solanko 10%-wej,
p% - stężenie otrzymanej solanki

10%x+2%(60-x)=p%*60
10%*1,2x+2%*0,8*(60-x)=0,8*60
jak to policzysz wyjdzie ci:

x=40kg, p=7,33333

ilość solanki 25 to oczywiście 60-x=60-40=20
31 2 31