Brzeg blatu stolika w kształcie trapezu równoramiennego zabiezpieczono specjalną listwą. Długość krótszej podstawy trapezu jest o 1,8dm mniejsza od dłuższej,wynoszącej 6,4dm. Długość ramienia trapezu stanowi 5/8 długośći dłuższej podstawy. Ile metrów listwy zużyto?

PROSZE O ROZWIAZANIA!

3

Odpowiedzi

2010-02-18T22:41:28+01:00
Dłuższa podstawa = 6,4dm

krótsza podstawa = 6,4-1,8 = 4,6dm

ramię = 5/8×6,4 = 4dm
Obwód = 6,4+4,6+4+4
Ob = 19dm
19dm = 1,9m

Odp: Potrzeba 1,9m listwy.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T22:45:01+01:00
Dłuższa podstawa=6,4dm
krótsza podstawa=6,4-1,8=4,6dm
ramię=5/8*6,4=4dm
Obw=6,4+4,6+4+4=19dm
19dm=1,9m
Odp: Zużyto 1,9m listwy.
2010-02-18T22:46:28+01:00
Dłuższy bok=6,4dm
krótszy bok=6,4dm-1,8dm=4,6dm
ramiona-⅝*6,4dm=4dm
obwód=6,4dm+4,6dm+2*4dm
ob=6,4dm+4,6dm+8dm
ob=19dm

1m=10dm
19dm=1,9m
odp.potrzeba 1,9m listwy