Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T22:54:19+01:00
Mazurek Dąbrowskiego stał się nieoficjalnym polskim hymnem podczas Powstania Listopadowego 1830 roku. Po 1918 roku aż osiem lat zwolennicy Mazurka zabiegali o to, by został on uznany za hymn narodowy


Wszyscy pamiętamy ten opis ze szkolnych czytanek: Upalny lipiec roku 1797, pałac biskupi w Reggio Emilia koło Bolonii - kwatera sztabu tworzących się Legionów Polskich. Ich dowódca gen. Jan Henryk Dąbrowski namawia swojego przyjaciela Józefa Wybickiego do napisania pieśni, z którą polski żołnierz mógłby iść do bitwy tak jak Francuzi ze swoją Marsylianką. Wybicki pisze: Jeszcze Polska nie umarła... Tak powstała "Pieśń Legionów Polskich we Włoszech", dzisiejszy hymn narodowy...
2 1 2
2010-02-18T22:57:16+01:00
Mazurek Dąbrowskiego stal się nieoficjalnym polskim hymnem w 1830 oznacza to, że śpiewany był podczas Powstania Listopadowego przez Legiony Dąbrowskiego.Jednak od samego początku Mazurek Dąbrowskiego był znany również w kraju we wszystkich zaborach

1 3 1
2010-02-18T22:57:43+01:00
Ponieważ Polska w okresie 1830 była w okresie zaborów. Czyli nie istniała. W tym okresie Napoleon Bonaparte miał być ratunkiem dla Polski więc dla pokrzepienia serc polaków wódz legionów Napoleona we Włoszech napisał hymn który miał ich zmotywować. Na terenach zaborców był zabroniony ponieważ był oznaką buntu i możliwością wybuchu powstania. Dlatego był nieoficjalnym hymnem.