Odpowiedzi

2010-02-18T23:33:49+01:00
V=⅓a²h=50√3cm³
⅓a²×5√3=50√3/:√3
⁵/₃a²=50
a²=50:⁵/₃
a²=30
a=√30cm
bok podstawy ma √30cm
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T23:38:06+01:00
H = 5√3 cm
V = 50√3 cm³
V =(1/3)* Pp* h
Pp = V : [(1/3) h ] = 50√3 cm³ : [(1/3)*5√3 cm] = 30 cm²
Pp = a²
a² = 30 cm²
a = √30 cm
Odp.Długość krawędzi podstawy tego ostrosłupa jest równa
√30 cm.
3 4 3
2010-02-18T23:44:43+01:00
Dane
h=5√3 cm
V=50√3 cm3
Oblicz
a=?
Wzór
V=P*h/3
Rozwiązanie
V=P*h/3
3*V=P*h
P=3V/h
P=3*50√3/5√3
P=150/5
P=30 cm2
P=a2
a2=30
a=√30 cm
Odpowiedź
Krawędż podstawy wynosi a=√30
2 3 2