Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T23:29:43+01:00
Z.1
a - długość jednego boku prostokąta
a = 3√2 cm
c - długość przekątnej tego prostokąta
c = 7 cm
b - długość drugiego boku prostokąta
Mamy
a² + b² = c²
b² = c² - a² = 7² -(3√2)² = 49 - 9*2 = 49 - 18 = 31
b = √31
P = a*b = 3√2*√31 = 3*√62
P = 3*√62 cm²
Odp. Pole tego prostokąta jest równe 3*√62 cm².
2 3 2
2010-02-18T23:30:06+01:00
Zad1.
c2=a2+b2
(7cm)2=(3pierwiastki z 2)2+b2
49 cm2=11cm2+b2
b2=49cm2-11cm2
b2=38cm2
pierwiastek z b=pierwiastek z 38cm
2 1 2