Odpowiedzi

2010-02-18T23:39:06+01:00
Wysokośc tworzy z ⅔ h podstawy i krawędzią boczną c trójkat prostokątny o kącie 60, czyli i 30⁰

z własności kata 30⁰ wiesz,że c=2 ×⅔h podstawy a h bryły=a√3:2

obliczam ⅔h podstawy=⅔a√3:2=⅔×12√3:2=4√3cm
c=8√3cm

h bryły=a√3:2=8√3√3:2=12cm
odp. wysokość ma 12cm
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T23:39:27+01:00
A=12cm
H=?
b=2*a=12*2=24cm
H=b√3
----- (b pierwiastek z 3 przez dwa )
2
H=12√3cm

Rysunek w załączniku

Napewno mam to dobrze bo takie samo robilam w szkole w zeszycie :P
Licze na naj :)
1 5 1