Proszę !! Potrzebuję to na 7 rano...

1.Wyjaśnij znaczenie przysłowia : "jak sobie pościelisz tak sie wyśpisz"
Potrzebuje to przynajmniej w 4-5 zdaniach (zdania rozwinięte)

2. Opisz atmosferę na róznych lekcjach w naszej szkole porównując zajęcia. Zastosuj formy porównawcze i przysłowki w stopniu wyzszym i najwyższym. (chociaz ze 3 zdania tak bym wiedziala o co chodzi :))

2

Odpowiedzi

2010-02-19T00:55:27+01:00
Jak sobie pościelisz tak sie wyśpisz nie chodzi o to jak dobrze pościelisz ile materaców połorzysz polega tym jak sobie ułorzysz w np życiu to tak sie potoczy twoje życie
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-19T01:01:00+01:00
1)"jak sobie pościelisz, tak sie wyśpisz"

Każdy z nas kroczy własną ścieżką w zależności od tego, co przyniesie czas. Nasze dorosłe życie zależy w dużym stopniu od tego, jak postępujemy będąc dziećmi, dorastając. Jeżeli postąpimy źle, będąc dzieckiem, poniesiemy tego konsekwencje, np. gdy złamiemy nogę, to na starość będiemy mieli z nią problemy, siedząc długo na komputerze, psujemy oczy, co skutkuje noszeniem okularów czy soczewek. Każde zdarzenie ma swój skutek. Olejemy szkołę, nie będziemy mieli wykształcenia, a bez wykształcenia nie ma pracy itp.

2) Atmosfera w naszej szkole bywa różna. Najczęściej zależy ona od lekcji i nauczyciela, który ją prowadzi. Na j. polskim siedzimy zazwyczaj cicho, gdyż nauczyciel jest srogi i potrafi postawić uwagę za rozmowę z koleżanką siedzącą obok. Na historii zwykle jest trochę głośniej, gdyż często rozmawiamy z nauczycielem i dyskutujemy na różne tematy. Za to religia jest lekcją, na której czujemy się wszyscy jak wśród przyjaciół, nawet ksiądz takim się wydaje być. itp...

To tylko przykłady, bo nie wiem jak jest u Ciebie w szkole ;]
3 5 3