Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-19T08:25:02+01:00
A²+36=100
a²=100-36
a²=64
a=8

Ob=2×10+2×8
Ob=20+16
Ob=36

;)
50 4 50
  • Użytkownik Zadane
2010-02-19T08:27:27+01:00
Dane:
x = 10 cm - dłuższy bok równoległoboku
y - krótszy bok równoległoboku
Szukamy:
Ob=?
Rozwiązanie:
6² + y² = 102
y² = 100 – 36
y² = 64
y = 8 cm
Ob = 2 * 10 cm + 2 * 8 cm
Ob= 36 cm
Odp. Obwód tego równoległoboku wynosi 36 cm.
24 4 24
  • kh24
  • Rozwiązujący
2010-02-19T08:29:27+01:00
X = 10 cm - jest to dłuższy bok równoległoboku
y - to krótszy bok równoległoboku z trójkata prostokatnego

Obliczenia:
6/2 + y/2 = 102 y/2 = 100 - 36 y/2 = 64 y = 8 cm

Wskazówki:
6/2 - to sześć do potęgi drugiej

Obwód:
L = 2 * 10 cm +2 * 8 cm = 36 cm

Odpowiedź:
Obwód tego równoległoboku wynosi 36 cm.
11 3 11