Samochód wyjechał w trasę z zawartością 45litrów benzyny w baku. jechał przez pięć godzin ze średnią prędkością 80km/h. zużywając 6 litrów benzyny na 100km. ile litrów benzyny pozostało w baku?

prosze o oblivczenia i dam naj naj.....

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-19T13:13:43+01:00
Dane:
Początkowa ilość benzyny - 45 litrów
Jechał - 6 godzin
prędkość - 80km/h

5 h * 80 km/h = 400 km <<Trasa, którą przejechał

100 km - 6 l
400 km - x l

100x = 6*400
100x = 2400 /:100
x = 24

45 l - 24 l = 21 l

Odp: W baku pozostało 21 litrów benzyny.
1 1 1
2010-02-19T13:49:38+01:00
5 h x 80 km/h = 400 km

100 km - 6 l
400 km - x l

400 km x 6l / 100 km = 24 l

45 l - 24 l = 21 l

W baku pozostało 21 l benzyny.
2010-02-19T17:42:55+01:00
80 km/h
jechał przez 5 h więc 80kmx5=400 km

400/100l=4
4x6=24l
45l-24L=21L TYLE MU ZOSTAŁO W BAKU

LICZĘ NA NAJJ