Krzyżówka - Historia - Państwo Franków

1. Przydomek zwycięzcy spod Poitiers.
2. Rodzaj pisma za rządów Karola Wielkiego
3.Zarządca Dworu w czasach panowania dynastii Merowingów.
4. Stolica Franków znana m.in. ze wspaniałego dworu cesarskiego.
5. Srebrna moneta wprowadzona przez Karola Wielkiego.
6. Teren nadgraniczny w królestwie Franków, narażony na ataki wroga.
7. Przeciwnicy , z którymi Frankowie toczyli walki na Półwyspie Iberyjskim.

2

Odpowiedzi

2010-02-19T09:23:55+01:00
1.Młot
2.Minuskuła karolińska
3.Majordomus
4.Akwizgran
5.Srebrny denar
6.Marchia/Marchie
7.Arabowie/Maurowie/Ommajadzi
26 2 26
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-19T09:24:22+01:00
Nie znam liczby liter, więc czasem masz kilka odpowiedzi, zobacz co pasuje ;)
1. Młot
2. karolińskie / minuskuła
3. majordom
4. Akwizgran
5. Denar
6. Marchia
7. Arabowie
8. gramatyka, retoryka, dialektyka, arytmetyka, geometria, astronomia, muzyka
39 4 39