Najwieksza bombką jaką kupiła asia na choinke jest kulą zapakowana w szescianne pudełko o polu powieszchni 216cmkwadratowych.Bombka przyległa do wszystkich scian pudełka.oblicz ile razy objetosc pudełka jest wieksza od objetosci bombki.zapisz obliczenia.Do obliczen przyjmij że pi=3

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-19T11:07:22+01:00
216=6a²
36=a²
a=6 (bok pudelka i zarazem średnica bombki)
r=a/2=3
a³=216 (objętość pudełka)
4/3πr³=108 (π=3)
216/108=2
Odp: objętość pudełka jest 2 razy większa od objętości bombki
2010-02-19T11:11:39+01:00
216:6=36 cm² Pole powierzchni jednej ze ścian pudełka

√36=6 cm Długość boku pudełka

6:2=3 cm Promień bombki

Vp=a³
Vp=6³
Vp=216 cm³ Objętość pudełka

Vb=4/3π*R³
Vb=4/3*3*3³
Vb=4*27
Vb=108 cm³ Objętość bombki

216:108=2 Objętość pudełka jest dwa razy większa od objętości bombki :o)