Na egzaminie z matematyki uczeń miał do rozwiązania 20 zadań. Za każde dobrze rozwiązane zadanie uczeń otrzymał 5 punktów, a za źle rozwiązane zadanie tracił 3 punkty. Ile zadań uczeń rozwiązał, dobrze, a ile źle, jeśli otrzymał 60 punktów?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-19T10:32:04+01:00
X-liczba zadań wykonanych poprawnie
20-x - liczba zadań wykonanych błędnie
5*x-3*(20-x)=60
5x-60+3x=60
8x=120
x=15 dobrych rozwiązań
20-x - 5 - złych rozwiązań
2 5 2
2010-02-19T12:50:45+01:00
X - zadania dobrze rozwiązane
y - zadania źle rozwiązane

x+y=20
5x-3y=60

y=20-x
5x-3(20-x)=60
5x-60+3x=60
8x=120
x=15

y=20-15
y=5

odp: Uczeń rozwiązał 15 zadań prawidłowo a 5 zadań źle.
1 4 1