Odpowiedzi

2010-02-19T13:48:53+01:00
POZ:
W hiszpańskich koloniach w Ameryce zaczęły powstawać kopalnie cennych metali.
Gospodarka europejska podzielila się na dwie części. Na wschodzie europy wieksze znaczenie odgrywalo rolnictwo, na zachodzie handel i rzemisło.
Znaleziono drogę morską do Indii.
NEG:
Zwiększenie Podatków.
Strata na wartosci Metali Szlachetnych.
Dużo więcej niewolnikow umieralo od ciezkiej pracy i zlego traktowania.

3 poz. 3 neg.
Mam nadzieje że pomogłem PZDR
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-19T16:35:19+01:00
Wiek XV zapoczątkował okres wielkich wypraw geograficznych,które zaowocowały różnymi skutkami-zarówno poztywnymi jak i negatywnymi.Do pozytwów możemy zaliczyć:
-zapełnianie "białych plam" na mapach
-ludzie poznali kształt Ziemi,
-odkryli że istnieją nowe lądy,rosliny,zwierzęta inni ludzie jak np.indianie
-nowe szlaki handlowe,kruszce
powstała busola,następnie zwana kompasem
-rozwój i zmiany gospodarcze
-rozwój nauki
-podniesiony standard życia
Negatywne skutki to:
-handel niewolnikami(indianami i murzynami)
-zatracenie kultury indiańskiej ;))
1 5 1