Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • DMR
  • Początkujący
2010-02-19T11:15:39+01:00
Nic trudnego ;p Liczymy miejsca zerowe(pierwiastki tych wielomianów kwadratowych):
(x²-3x+2)(x²-5x+6)(9x²-4)=0
Z pierwszego nawiasu musimy policzyć deltę, z drugiego deltę, a w trzecim skorzystać ze wzoru skróconego mnożenia:
(9x²-4) = (3x - 2)(3x + 2), czyli:
x5= 2/3 i x6= - 2/3

To jest równanie więc wystarczy podać te 6 pierwiastków i zadanie gotowe
2010-02-19T11:21:04+01:00
Twoje równanie składa się z trzech członów, z których masz poszczególne pierwiastki (rozwiazania):
(x²-3x+2)(x²-5x+6)(9x²-4)=0

a)(x²-3x+2)
liczymy delte:
Δ=(-3)²-4*2*1=1
x1=(3+1)/2=2
x2=(3-1)/2=1

b)(x²-5x+6)
liczymy deltę:
Δ=(-5)²-4*6*1=1
x1=(5+1)/2=3
x2=(5-1)2=2

c) (9x²-4)
korzystamy ze wzoru skróconego mnożenia:
(9x²-4)=(3x+2)(3x-2)
z tego pierwiastki to
x=-2/3
x=2/3

Twoje rozwiązania to:

-2/3;2/3;1;2;2;3